W okresie szalejącego kryzysu, wbrew powszechnej opinii, nie tak łatwo odnaleźć dobrego pracownika. Owszem, tysiące ludzie szuka obecnie pracy. Przedsiębiorcy oraz osoby, które prowadzą rekrutację otrzymują każdego dani setki aplikacji. Tymczasem, kłopot tkwi w tym, że bardzo często na ofertę odpowiadają także osoby, które nie posiadają wystarczających umiejętności na proponowane stanowisko. Wielu bezrobotnych przesyła swoje życiorysy „bo może im się kiedyś przyda”. Przez to, w tym przepastnym morzu teczek, czasami wyjątkowo trudno jest wyłuskać tego odpowiedniego kandydata.

szkolenie
Autor: KSAF AGH Krakowska Studencka Agencja Fotograficzna AGH
Źródło: http://www.flickr.com
W rezultacie, niekiedy do naszej firmy trafiają osoby, które nie zawsze są mocno zainteresowane profilem naszej działalności. Zatrudniamy je, ponieważ niezbędni są nam ludzie do pracy. Ale czy z tego typu pracowników „z przypadku”, którzy zaleźli u nas jedynie ze względu na zarobki, możemy mieć jakaś korzyść?

Wszystko jest uzależnione od tego, jakim sposobem wdrożymy ich do naszej działalności. Jeżeli od razu takiego pracownika spiszemy na straty i nie ofiarujemy mu zbyt dużo czasu na szkolenie stanowiskowe , on to poczuje i nie będzie miał żadnego powodu, aby dać z siebie więcej. Dlatego w tego typu sytuacjach idealne okażą się profesjonalne szkolenia sprzedażowe na trenerzy.pl. Przydadzą się one nie tylko nowym osobom, ale też pracownikom z większym stażem. Marketing to niezwykle dynamiczna strefa, które ciągle podlega zmianom. Jeśli zależy nam na wysokich słupkach sprzedaży, musimy być na bieżąco ze wszystkimi trendami w tej branży.

Na takich szkoleniach nasz zespół wypracuje mnóstwo praktycznych zdolności, które możemy wykorzystywać również na co dzień. W głównej mierze, nasi pracownicy poznają najskuteczniejsze chwyty sprzedażowe. Potem będą musieli je przetestować w rzeczywistych sytuacjach. W początkowej fazie mogą się odnosić do nowych praktyk z niechęcią, ale w momencie, kiedy zauważą, że takie triki działają, będą je stosować cały czas.

Nie zapominajmy, aby po takim szkoleniu wymagać od załogi zdecydowanie więcej. Ale równocześnie, powinniśmy nasz zespół umiejętnie zmotywować do wzmożonej pracy. Usatysfakcjonowany pracownik to recepta na sukces.