Klient jest najistotniejszy – w szczególności taki stały klient! Jeżeli jakiś biznesmen myśli inaczej, powinien szybko odmienić swoją mentalność, bo klienci są coraz mądrzejsi, czyli wyczują, że np. myjnia, restauracja bądź zakład fryzjerski generalnie nie potrafią zadbać o klienta. Jeżeli na polskim rynku prowadzi działalność sporo firm, konkurencja jest wielka, nieusatysfakcjonowany klient pójdzie do konkurentów. W sumie nie trzeba być wielkim geniuszem, aby dojść do takowych wniosków.

Karta kredytowa na zakupy
Źródło: http://pixabay.com/

A poza tym, nawet jeżeli klient jest doskonale obsłużony, często ze zwykłej ciekawości szuka innych firm – na przykład wiele kobiet nie posiada ulubionego zakładu fryzjerskiego. Jednakże w interesie przedsiębiorcy jest to, aby mieć grupę zaufanych klientów. Ludzi, którzy potrafią pokazać własne przywiązanie. Taki stały klient to skarb. Co jakiś czas daje profity, a poza tym, w większości przypadków poleca świadczone przez nas usługi własnym znajomym, rodzinie, sąsiadom z bloku, etc. W jaki sposób uzyskać w takim razie znaczną ilość stałych bywalców tzw marketing relacji.

Skuteczne, choć tak naprawdę nie w każdej branży, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – a więc np. pani, która będzie w prowadzonym przez nas zakładzie fryzjerskim częstą klientką, po no powiedzmy 10 wizytach będzie miała możliwość nie płacić za fryzurę. Wiadoma sprawa: przeciętna polska kobieta lubi zmieniać własną fryzurę, ale niestety nie posiada zbyt wielkich pieniędzy. Zakład fryzjerski, który oferuje obniżki i gratisy dla najwierniejszych klientów zapewne będzie chętniej odwiedzany. Niby po co zmieniać fryzjerkę, skoro oczekuje się na gratisy?

Jednak trzeba przypomnieć, iż niemała część przedsiębiorców to po prostu cwaniaki – a więc ustalają regulamin tak, że odebranie gratisów nie jest możliwe. Ciężko sądzić, że takie cwaniakowanie zostanie docenione przez klientów. Zapewne klient zrobiony w konia nigdy nie odwiedzi naszej firmy, do tego zrobi nam kiepski PR wśród swoich bliskich. I tak program lojalnościowy daje wiele dobrego, a więc naprawdę nie ma żadnego sensu w oszukiwaniu klientów. Jest 2014 rok, czasy dzikiego kapitalizmu, dawno minęły. Powinniśmy to wiedzieć, przecież jesteśmy biznesmenami.

Więcej na http://programylojalnosciowe.pl/