Jak dziś postrzega się lojalność? Lojalność ma wydźwięk pozytywny, to wyraz kojarzący się z szczerością i z pewnego rodzaju dobrem. Czym więc są w takim razie programy lojalnościowe? Otóż programy lojalnościowe w pewien sposób działają tak, że stajemy się wierni określonym producentom nieważne czy chodzi o ciuchy czy o coś do zjedzenia.

LoyaltyZen
W momencie, gdy posiadamy kartę stałego klienta w którymś z butików, to do tego miejsca skierujemy kroki, gdy zależy nam na dobrym płaszczu jesiennym. Gdy kończą nam się perfumy idziemy do perfumerii, która też dała nam tego rodzaju kartę. Jesteśmy wierni konkretnym markom, bo a) zawsze wszystko było z nimi okej, b) przez to mamy wiele rabatów, o których osoby kupujące gdzie popadnie nie mogą się starać. To korzyści dla obu stron. Mimo, to o dużo więcej niż konsument otrzymuje spółka.

Programy lojalnościowe (przeczytaj informacje na stronie: http://loyaltyzen.com/pl/programy-lojalnosciowe-b2b) są genialnym marketingowym dziełem, które daje możliwość bez zbędnej promocji pozyskać klientów. Wystarczy, że wstąpimy, do jakiegoś sklepu i zakupimy zakupy, za które dużo zapłacimy. W tym momencie automatycznie ekspedientka (uprzejma i uśmiechnięta) zaproponuje nam założenie karty stałego klienta, opowie o rabatach, wspomni, że taka karta nic nie kosztuje i bach! jesteśmy złapani w sidła. Oczywiście są osoby, które i tak będą chodziły od sklepu do sklepu nie patrząc na to, że w którymś sklepie mają kartę stałego klienta. Ale spora liczba osób będzie wolała pójść tam gdzie dodatkowo będzie mogła coś zyskać. W Polsce w wielu centrach handlowych mamy do czynienia z tego rodzaju programami lojalnościowymi, z których o wiele entuzjastyczniej korzystamy.