Klient jest najbardziej znaczący – przecież możemy tak naprawdę zainwestować ogromne pieniądze w biznes, marketing, itp., ale to wszystko na nic, jeżeli po prostu sprzedawane przez nas towary / wykonywane usługi, nie będą charakteryzowały się świetnym poziomem.

zakupy w sklepie
Autor: podoboq
Źródło: http://www.flickr.com
Można w sumie powiedzieć, że chociaż często sytuacja jest taka, iż klienci nie umieją pokazać kultury, generalnie są wielce irytujący, to dopóki dopóty jesteśmy w stanie zarobić na nich spore pieniądze, powinniśmy traktować ich jak niemal jakiegoś księcia. Choć naturalnie bez zbędnej przesady, to nie Wersal.

Trzeba również uczulić swoich pracowników – szczególnie w przypadku sklepu poziom obsługi klientów odgrywa niebagatelną rolę. W wielu przypadkach panie w sklepie, przede wszystkim przedstawicielki płci pięknej są zatrudnione w sklepie, niestety najzupełniej nie orientują się jak obsłużyć klienta. Nie wiedzą albo najzwyczajniej w świecie całkowicie ignorują własne obowiązki zawodowe! Czyli nawet jeśli szef dba o klienta, nie będzie to realne, bo jego pracownicy inaczej podchodzą do kwestii obsługi klienta. Na szczęście jakość obsługi klienta bez problemu można znacznie polepszyć, to pewnik!

Jak? No cóż, może owa metoda jest nieco kontrowersyjna – jednakże w zasadzie rozchodzi się o to by wiedzieć jak bardzo istotne jest dbanie o regularne sprawdzanie swoich pracowników. Jeśli pracownik będzie wiedział, że pośród klientów ukrywa się taki, który tak jakby jest „podstawiony”, bez wątpienia będzie mocniej przykładał się do codziennych obowiązków służbowych. To niemalże pewne.

Zasadniczo usługi typu mystery shopper są w ostatnim czasie coraz bardziej popularne. Biznesmeni wiedzą, że jeżeli nie chcą dopuścić do słabego postrzegania własnych pracowników przez klientów, powinni skorzystać z takowych sztuczek. Zresztą nie chodzi wyłącznie o kulturę osobistą swoich ludzi, ale także przygotowanie teoretyczne. Kto wie, może sporo w tym momencie naszej winy, bo całkowicie olaliśmy kwestię zadbania o przeszkolenie każdego z pracowników? Dbajmy w takim razie o to wszystko, a dzięki właśnie temu mystery shopping spowoduje, że będziemy wiedzieć, że wszystko w prowadzonej przez nas firmie jest dobrze ogarnięte.

Źródło www.secretclient.com