Policzenie wszystkich programów lojalnościowych działających na rynku byłoby nie lada doświadczeniem. Zasadniczo, przy każdym zakupie produktu czy jesteśmy pytani, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie jest to zaskoczeniem, albowiem z ang. ”loyalty program” to jedno z najprężniej rozwijających się obecnie narzędzi marketingowych. Umożliwia budowanie trwałej więzi pomiędzy daną marką a klientem.

karty lojalnościowe
Autor: Martijn van Exel
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe są bardzo zróżnicowane. Mimo to najprostszą formą korzyści produkty oferowane za punkty. Tego typu wynagrodzenie stosują bardzo często między innymi sieci hipermarketów.

Dlaczego warto zdecydować się na owe działania marketingowe? Zasadniczą kwestią jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – polegające na przekonaniu konsumentów do skorzystania z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów tudzież podtrzymania dobrych relacji z daną marką. Dobrze przemyślany program lojalnościowy gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najważniejsza, wymierna zaleta. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam informacji o swoich zwyczajach zakupowych, co z perspektywy firmy jest wiedzą nieocenioną.

Międzynarodowe sieci hipermarketów, posiadając informacje o produktach
karta lojalnościowa
Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

nabywanych przez ich klientów, przysyłają im ciekawe promocje spersonalizowane na bazie ich historii zakupów. Konsument otrzymuje więc oferty promocyjnedostosowane do swoich potrzeb.

Przeważnie oferowanie członkostwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę i korzystają z jej usług. Dzięki temu mają pewność, że zaufanie, którym nas obdarzyli jest docenione i nagradzane. Dobrym przykładem na to są linie lotnicze. Sondaże mówią, iż aż 80% osób zaangażowanych w ten program decyduje się na zakup następnych biletów, aby uzyskać większa liczbę bezpłatnych kilometrów.

W sieci znajdziemy wiele firm wspomagających sprzedaż. Wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki ich staraniom mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może zdecydować się na własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i konsumentom.