W ostatnich latach przedsiębiorstwa związane z budownictwem przestały być zamkniętymi zakładami, skupionymi tylko na swojej działce. Często słyszy się o nich w absolutnie odmiennym kontekście. Osoby zarządzające tego rodzaju firmami decydują się na rozdysponowanie pewnych środków pieniężnych przykładowo na sponsorowanie różnych organizacji czy wydarzeń.

Ostatnio przedsiębiorstwa związane z budownictwem przestały być zamkniętymi zakładami, skupiającymi się tylko na własnej działalności. Coraz częściej wspomina się o nich w zupełnie innym kontekście. Osoby zarządzające tego typu przedsiębiorstwami decydują się na przekazanie pewnych pieniędzy dla przykładu na sponsorowanie różnych inicjatyw czy wydarzeń.

Projekt domu
Autor: philcampbell
Źródło: http://www.flickr.com/photos/clanlife/4315136665/

Chyba jedną z najciekawszych takiego rodzaju inicjatyw jest ta, finansowana przez firmę rheinzink. To cykl ekspedycji alpinistycznych na trzy szczyty- Grossglockner, Mont Blanc i Elbrus. Jak dotąd grupie alpinistów udało się zdobyć Grossglockner. Ekspedycje na dwa następne szczyty są już zaplanowane. Przedsiębiorstwo zostało sponsorem tytularnym ekspedycji, w związku z tym jest dodatkowo promowana. To wspaniały pomysł zwłaszcza dla przedsiębiorstwa specjalizującego się w między innymi pokryciach dachowych. Górskie szczyty są przecież zazwyczaj nazywane dachem świata.

Wszelkiego rodzaju ekspedycje to tylko jedna z możliwości. Mamy jeszcze wiele innych. Przykładem może być tutaj firma z branży budowlanej Wiśniowski, która dziękując za całokształt pracy, a w szczególności za doskonale przeprowadzoną akcję pomocy jednemu z pracowników firmy ufundowała pogotowiu ratunkowemu w Nowym Sączu komplety odzieży specjalistycznej. To piękny gest i absolutnie wart naśladowania, choć naturalnie idealnie by było, gdyby wypadki nie zdarzały się w ogóle.

projekt kuchni
Autor: Szymon Nowak z Wrocławia
Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Kiedy organizujemy jakiekolwiek wydarzenie, wyjazd czy konferencję warto zwracać się do takiego rodzaju firm. Wybierajmy te sprawdzone i solidne jak wspomniane wcześniej Rheinzink, Wiśniowski, czy przykładowo firma Bachl. Trzeba zacząć od wysłania maila z wiadomościami o rodzaju wydarzenia, czasie trwania, ofercie dla sponsora. Następnie skontaktujmy się telefonicznie i umówmy się na spotkanie, w czasie którego doprecyzujemy detale. Pamiętajmy jednak, że jeśli podpisujemy z przedsiębiorstwem umowę sponsorską my także zobowiązujemy się do wypełnienia pewnych, umówionych warunków. logo sponsora czy wiadomości o nim powinny być umieszczane w odpowiednich miejscach i odpowiednio często. Bywa tak, że osoby, które już finansowanie pozyskały zachowują się w taki sposób, jakby zapomniały o ustaleniach umowy, a to przecież zobowiązanie dwóch stron. Jeśli będziemy mieć to na uwadze będziemy także mogli liczyć na sponsoring przy następnych inicjatywach.

Źródło: Budoskop