Reklama w obecnym świecie jest nieodłącznym składnikiem rzeczywistości. Towarzyszy ludziom na co dzień, a oni nie zawsze zdają sobie z tego sprawę. Współcześnie żyjący ludzie tak bowiem przyzwyczaili się do wszechobecnej reklamy, że czasami już jej nie zauważają. Celem reklamy jest wywołanie wzrostu popularności danego produktu lub firmy, a co za tym idzie przyciągnięcie użytkowników i zysk.

billboard reklamowy w języku angielskim
Autor: Robb1e
Źródło: http://www.flickr.com

Reklama miewa różne postaci. Jej zadaniem jest bowiem działać na możliwie największą liczbę zmysłów ludzkich i we współczesnym świecie tak właśnie jest. Nowoczesne sposoby reklamy działają już na takie zmysły ludzkie jak węch, przykładowo poprzez rozpylanie w sklepach aromatów wywołujących u człowieka przyjemne skojarzenia. Działania tego rodzaju zawsze poparte są szczegółowymi badaniami. Tak samo rzecz przedstawia się ze słuchem – w wielu sklepach puszczany jest charakterystyczny rodzaj muzyki, który zdaniem naukowców ma zachęcić klientów do dokonywania dużych zakupów. Wszystkie tego rodzaju rozwiązania są typem reklamy.

Jak sama jej nazwa podpowiada, jest to forma działająca na zmysł wzroku. Pojawia się w bardzo wielu miejscach, na przykład w mediach takich jak telewizja, w której połączona jest z bodźcami w postaci dźwięków, czy Internet. Reklama rodzaju zajmuje też sporą część ulic miast. Im bardziej rozległe miasto, tym bardziej zauważalny jest ogrom reklam w przestrzeni publicznej. Wykorzystywane są rozmaite rozwiązania jak na przykład kalkomania (http://www.nomar.com.pl/oferta/kalkomania/). Bardzo popularne są bannery reklamowe, w których nacisk kładzie się przede wszystkim na wymiary oraz najlepszą lokalizację. W centrach dużych ośrodków miejskich po zmroku obserwuje się ogromne ilości neonów i innych metod reklamy używających światła.

fotografia reklamowa
Autor: Elvert Barnes
Źródło: http://www.flickr.com

W telewizji obserwuje się wielkie ilości materiałów reklamowych. Bardziej tradycyjną formą jest promowanie towaru czy usług za pomocą takich mediów jak prasa czy radio. W Internecie z kolei reklama pojawia się w rozmaitych formach. Prawdopodobnie największą niechęć internautów wywołują reklamy dźwiękowe, których w dodatku nie można wyłączyć. O popularności rozmaitych form reklamy jak również znacznej liczbie zakładów tworzących reklamy (http://www.nomar.com.pl/oferta/reklama-wizualna), może świadczyć częste występowanie haseł w rodzaju „reklama Tarnów” w Internecie.