Ostatnio sporo ludzi podejmuje decyzję o otworzeniu własnej firmy. Idee są zróżnicowane. Część przedsiębiorców decyduje się na wejście na rynek, na którym jest duża konkurencja – choćby zakład fryzjerski albo sklep odzieżowy. Czasem przedsiębiorcy zabierają się za dziedzinę, o której nie mają pojęcia, myśląc, że jakoś to pójdzie. To można zobaczyć na przykładzie wielu restauracji. Jest jednakże dziedzina, do której można wejść stosunkowo szybko i jeśli tylko wynajdziemy świetną lokalizację i zaczniemy ciężko pracować – sukces jest pewny. Chodzi mianowicie o kwiaciarnie.

Dziś sporo ludzi podejmuje decyzję o otworzeniu swojej firmy. Idee są różnorodne. Część przedsiębiorców chce wejść na rynek, na którym jest duża konkurencja – na przykład salon fryzjerski czy sklep odzieżowy. Czasami przedsiębiorcy zabierają się za działkę, na której w ogóle się nie znają, myśląc, że jakoś to pójdzie. To widać na przykładzie wielu firm kateringowych. Jest jednakże branża, do której można wejść w miarę łatwo i jeśli tylko znajdziemy dobrą lokalizację i zaczniemy ciężko pracować – sukces mamy w kieszeni. Chodzi mianowicie o kwiaciarnie.
Jak się zabrać do otwierania kwiaciarni?

Konkurencja jest spora, widać to szczególnie w większych miastach. Gdy idzie o taki biznes, jak kwiaciarnia Warszawa ma przynajmniej jedną na prawie każdym skrzyżowaniu. Ale nie ma się czego bać. Akurat w tej dziedzinie możemy wyszukać dla siebie lokalizację taką, aby udało się rozkręcić ten biznes naprawdę dobrze.

Niezwykła moc kwiatów
Autor: Sigma International (Poland) Ltd
Źródło: Sigma International (Poland) Ltd. Sp. z o.o.

Dobrze jest rozpocząć od przyjrzenia się konkurencji. Właściwie trzeba wpisać do wyszukiwarki internetowej hasło, którym jesteśmy zainteresowani, na przykład „kwiaciarnia Wrocław” i przyjrzeć się na mapie, w którym miejscu jest luka, nie ma kwiaciarni, a mogłaby być. Kwiaty doskonale sprzedają się naturalnie w okolicach kościołów i cmentarzy, lecz także teatrów, oper albo kin. Idealne miejsce to okolice restauracji, gdzie pary zakochanych chętnie wybierają się na randki, lub przygotowywane są różnego typu imprezy. Oczywiście, bywają miejsca, gdzie niełatwo zaistnieć. Jeżeli chcemy otworzyć taki biznes, jak kwiaciarnia Kraków choćby wystawi nam ogromną konkurencję pod postacią swoich słynnych kwiaciarek, do których ludzie przyjeżdżają czasem nawet z drugiego końca miasta. To jest powód, dla którego analiza konkurencji jest tak ważna.

Zatrzymaj przy sobie klientów

Kolejną kwestią jest interesujące podejście do promocji. Musimy wiedzieć w jaki sposób radzić sobie na przykład z kwiatami, które już nie są idealnie świeże i piękne. Dlaczego nie wykorzystać ich jako promocję naszej kwiaciarni i po bardzo niskiej cenie sprzedawać je przechodniom jako „bukiet na stół w jadalni”, albo nawet i wręczać je z wizytówką naszej kwiaciarni. Ludzie pamiętają takie miłe gesty, a jeżeli są z okolicy – to mamy już stałych klientów.

Oczywiście, nie możemy z marszu, bez żadnej wiedzy brać się za tę działkę. Jeśli nie chcemy przechodzić kursu florystycznego to zacznijmy od zatrudnienia dobrej florystki. Tego rodzaju inwestycja na pewno się zwróci.