Już od dłuższego czasu głośno jest o przeróżnych programach lojalnościowych czy motywacyjnych. Firmy nierzadko wykorzystują tego rodzaju działania, bo zapewniają tworzenie dobrych relacji z klientami. Programy lojalnościowe stosowane są często, bo to proste i efektywne działanie.

Praca, biznesmen
Autor: www.s-lab.pl
Źródło: www.s-lab.pl

Nagradzanie zakupów punktami, lub też możliwość dostania dużego rabatu lub upominku po zrobieniu zakupów za daną kwotę w wyznaczonym czasie – generuje to niejednokrotnie bardzo nieznaczne koszty, a wyniki są zazwyczaj wyjątkowo dobre.

Programy lojalnościowe, które proponowane są nam najczęściej skierowane są prosto do kupującego. To różnego rodzaju zbieranie punktów, ale też loterie, konkursy w punktach sprzedaży, konkursy smsowe itp. Często aktywnie udzielamy się w nich, bo nie wymaga on ogromnego zaangażowania, ani wysokich nakładów finansowych, a zyskać można dosyć sporo.

Dla kogo programy motywacyjne?

Programy motywacyjne to w pewnym sensie odmiana programów lojalnościowych, jednak nie przeznaczona do klienta. Dużo firm dostrzegło, że programy lojalnościowe można przełożyć, niejako „do wewnątrz”, wciągnąć w nie zatrudnione osoby, dystrybutorów czy dostawców firmy.

praca
Autor: KIANO
Źródło: KIANO

Tego rodzaju działania zyskały swoją nazwę – czyli „programy motywacyjne”. Najczęściej działania te pozwalają na otrzymanie dodatkowej gratyfikacji za osiągnięcie konkretnych wyników sprzedażowych. Często wybiera się w tym celu platformy ułatwiające zbieranie punktów za realizację celów na pojedynczych kontach pracowników. Po zdobyciu oczekiwanej ich ilości można odebrać należną premię – w postaci gotówki, kuponów lub innej. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zaplanowano to w programie.

Warto sprawdzić różne programy lojalnościowe i programy motywacyjne. Jeśli zostaną dobrze zaplanowane i zrealizowane dadzą szansę na zwiększenie sprzedaży, ale nie tylko. Najistotniejsze, co jest się w stanie uzyskać dzięki tego typu programom to lojalność klientów czy współpracowników do marki. A to jest dla przedsiębiorstwa najważniejsze.

Źródło: Profill.com.pl