Współcześnie potrzebnych jest bardzo wiele rozmaitych zachęt do korzystania z usług i nabywania produktów. Nabywcy stają się znacznie bardziej wymagający i wybredni, a wybór producentów i rodzajów produktów ciągle wzrasta. W tym celu właśnie wymyślono sposób, jakim są programy lojalnościowe. Pod tym określeniem kryją się rozmaite działania producentów, mające na celu pozyskanie i zatrzymanie klientów. Uczestnictwo w takich promocjach niezwykle często związane jest z uzyskiwaniem przez nabywcę różnorodnych rabatów czy upominków. To jak wiadomo stanowi doskonałą zachętę, gdyż w obecnych czasach generalnie niezbyt często otrzymuje się coś za darmo. Podstawowym dużym osiągnięciem jest już zapamiętanie produktu przez odbiorcę. Rozpoznanie pojedynczego produktu spośród wielu innych oznacza już bardzo dużą szansę na nabycie danego produktu przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z popularnych typów systemów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty tego rodzaju dają użytkownikom różnorodne możliwości. Główną z nich jest otrzymanie wielokrotnej zniżki na zakupy w danym sklepie po wprowadzeniu kodu z karty. Skuteczne programy lojalnościowe wykorzystują przykładowo niektóre sklepy internetowe. Inną metodą jest wprowadzony przez sieć supermarketów Tesco, a zarazem jeden z najpopularniejszych systemów lojalnościowych w Polsce program Clubcard. Uczestnictwo w nim opiera się na zbieraniu punktów przy kupowaniu w sklepach Tesco. Punkty można później wymienić na promocje na rozmaite produkty. Inny występujący rodzaj karty stałego klienta umożliwia uzyskanie większego rabatu, nawet w wysokości kilkudziesięciu złotych, ale po wydaniu określonej kwoty w danej sieci. Ten sposób wprowadziła jedna z polskich marek odzieżowych, gdzie do uzyskaniu upustu trzeba zrobić zakupy na łączną sumę 500 złotych.

Obsługa programów

Obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie interesuje klientów, a stanowi stosunkowo zawiły proces. Tymi czynnościami zajmują się określone firmy. Ich pracownicy dysponują odpowiednimi narzędziami do sporządzania takich programów i zarządzania nimi. Na przykład firma taka zajmie się dystrybucją kart dla klientów. Często również przedsiębiorstwa te zajmują się tworzeniem i prowadzeniem witryny internetowej o charakterze informacyjnym na temat określonego programu (link do szczegółowych informacji).