Marketing internetowy, tzw e-marketing z cała pewnością nie jest obcy dla kogoś kto prowadzi swoją stronę www. Jeśli często poprawiamy strukturę strony www, tworzymy nowe teksty, udzielamy się na przeróżnych forach, to są to właśnie czynności reklamowe w Internecie.

e-marketing
Autor: Rafiq Phillips
Źródło: http://www.flickr.com
W przypadku firm, jest to promocja ich usług dla zarówno obecnych jak i ewentualnych klientów. Promocja ta jest prowadzona online. Internetowe narzędzia marketingowe, np. e-mail oraz listy wysyłkowe, reklama w sieci, biuletyny elektroniczne itp. pozwalają na bardziej interaktywną komunikację niż powszechnie stosowane metody promocji. Skutkiem tego procesy stosowane przy e-marketingu prowadzą do rozwoju i stopniowego rozwoju firmy w Internecie – poznaj oceny firmy Artefakt

Najlepsze rezultaty osiąga się jednak wówczas, kiedy w tym samym czasie promuje się oraz sprzedaje produkty w sieci. E-marketing jest bowiem rezultatem połączenia współczesnych technologii komunikacyjnych oraz powszechnie stosowanych, klasycznych zabiegów reklamowych.

Znaczącym elementem będzie strona wizualna posiadanej strony internetowej. Na jej postrzeganie będzie miała wpływ zarówno grafika, jak i informacje zawarte na stronie. Jednak to sposób prezentacji naszej działalności może odegrać kluczową rolę. Toteż tak kluczową sprawą jest prawidłowe opracowanie serwisu: jego czytelność i prosta obsługa.

wykres z działań e-marketingowych
Autor: Luc Legay
Źródło: http://www.flickr.com

Każda firma musi mieć właściciela, własny regon, własną nazwę oraz siedzibę. Firma, która poważnie myśli o swoich interesach powinna mieć również system własnej identyfikacji wizualnej.

Co mówi nam to pojęcie?

Identyfikacja wizualna to po prostu nasza rozpoznawalna wizytówka, która będzie funkcjonowała podczas komunikacji z klientami, partnerami czy urzędami.

Jak wiemy od dawien dawna ludzie porozumiewali się ze sobą za pomocą symboli. Taką rolę pełni identyfikacja wizualna – ma się kojarzyć z naszą działalnością. Po pewnym okresie funkcjonowania znaku firmowego kolor ma stać się jednym z najważniejszych elementów skojarzeniowych z marką.

Dobór kolorystyki firmowej to bardzo ważna kwestia z punktu widzenia kampanii reklamowych, zwłaszcza w Internecie.