Każde dokonywane analizy udowadniają, że pozyskanie przez przedsiębiorstwo nowego klienta jest niejednokrotnie sporo droższe aniżeli zachowanie klienta już posiadanego. W związku z tym niezwykle ważne jest dla wszystkich przemysłowców dbałość o własnego klienta. Istnieje mnóstwo znanych sposobów pomagających w zachowaniu klienta.

Programy lojalnościowe są doskonałym narzędziem, które służy do budowania mocnej i długotrwałej więzi z nabywcami.Tworzony jest on indywidualnie wobec zapotrzebowań każdego klienta. Nie da się go zbudować w pojedynkę. Budowa tego programu to gra zespołowa. Jego najbardziej słynną formą jest zbieranie punktów przez klientów, które później mogą wymienić na prezenty. Dzięki temu zdobywa się wierność klientów. Także można skłaniać teraźniejszych klientów do częstszych i powiększonych zakupów proponując im między innymi zniżki. Odpowiedzialny jest za to system lojalnościowy, który pomaga utrzymać ciągłe, mocne i zadowalające relacje firmy z klientami.

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe
Źródło: Programylojalnosciowe.pl

Jeśli chodzi o zachowanie bardzo dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrobienie jakiś określonych celów biznesowych dostają jakieś honorarium czy też nagrody pieniężne. W taki sposób są mobilizowani do wydajnej pracy. Poziom spełnienia pracowników wzrasta a to się wiąże właśnie ze wzrostem skuteczności oraz poprawą rezultatów pracy. Programy te budują wizerunek przedsiębiorstwa, jako instytucji, która naprawdę zwraca uwagę na rozwój swoich pracowników. Dbanie o wierności klienta jest nieprawdopodobnie znaczącym czynnikiem rozkwitu biznesu. Dlatego też powstał marketing relacji inaczej nazywany, jako marketing partnerski lub marketing skierowany na klienta. Skupia się on na analizie tego, czego chce klient i czego być może będzie pożądał w bliskiej przyszłości. Stara się on wyjść na wprost wymaganiom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Skupia się on także na relacjach firmy z zaopatrzeniowcami, pośrednikami a także relacjach wewnątrz przedsiębiorstwa.