Przepisem na powodzenie marki jest zyskanie przez nią korzytnego wizerunku. To czasochłonny i zawiły proces, który może zostać zaburzony przez nawet jedną nieudaną akcję marketingową. Podstawowym etapem przy zakładaniu nowej marki jest założenie księgi wizerunku. Tego rodzaju księga określa ogół zasad stosowania logo i logotypu producenta, szczegółowo ustala wykorzystywane tam kolory, zawiera wzory listów i wiele innych. Standaryzacja jest podstawowym krokiem do odniesienia sukcesu, ogranicza zasadnicze błędy wpływające negatywnie na wizerunek, które nagminnie popełniają pracownicy małych firm.

Kontakt z mediami jest najważniejszy
segregatory
Autor: Dominic Zaidan
Źródło: http://www.flickr.com

Dziennikarze doceniają zwięzłość i organizację. Wysyłając zaproszenie na konferencję prasową, powinno się zadbać by na dziennikarza czekała teczka konferencyjna, zawierająca podstawowe informacje oraz drobny upominek. Ważne jest właściwe przeprowadzenie konferencji prasowej. Dziennikarze są osobami ceniącymi swój czas. Konferencja musi być więc urządzona niezbyt często i wyłącznie dla ogłoszenia ważnych wiadomości. Dobrze jest też zadbać o dobry poczęstunek, dla bardziej zainteresowanych dziennikarzy można zapewnić segregatory z materiałami informacyjnymi, które nie są zawarte w teczce. Kontakt z dziennikarzami jest bardzo ważny w trakcie tworzenia wizerunku. Dziennikarze stanowią pomost między firmą a zwykłymi obywatelami.

Skuteczna reklama gwarancją sukcesu

teczka
Autor: Dominic Zaidan
Źródło: http://www.flickr.com

Konsument powinien pozytywnie kojarzyć firmę. By to wywołać trzeba inwestować w działania promocyjne. Standardowa reklama zapewnia jedynie powszechność nazwy firmy i jej znaku graficznego. Nie można tego jednak ignorować, to bardzo ważny proces budzący świadomość ewentualnego klienta. Usługodawców można bez trudu znaleźć w internecie, na przykład wpisując w wyszukiwarkę frazę „producent segregatorów reklamowych”. Dobre skojarzenia z marką stwarza się przez każdą nietypową reklamę. Trójwymiarowy bilboard reklamowy, który wchodzi w interakcję z otoczeniem, urządzenie flash mobu czy wynajęcie aktorów do publicznego odgrywania scen i angażowania klienta – tego rodzaju reklamę określa się mianem ambientowej. Badania dowodzą, że jest to najbardziej efektywna forma wywoływania zaufania wśród klientów.

Sprawdź: .