Powodzenie każdej firmy oparte jest na świetnych relacjach z klientami. Nawet niepozorne i dopiero raczkujące przedsiębiorstwo, które nie posiada tysięcy na kolorową akcję promocyjną, jest w stanie doskonale się rozwijać.

Zakupy, wózek zakupowy
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Dzisiejszy świat potrafi być dla przedsiębiorców niezwykle nieprzychylny. Potencjalni klienci, w obawie przed panującym kryzysem, chcą zaoszczędzić na czym tylko się da. Każda wydana złotówka jest szczegółowo zaplanowana. Dlatego czasami ciężko jest namówić konsumentów na zakup naszych wyrobów. Ale to nie oznacza, że jest to zupełnie niemożliwe.

Nowoczesny biznes w większości opiera się na marketingu relacji. Jest to obecnie niezwykle modna tendencja, która, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na zacieśnianiu więzi z klientami. Nie sztuką jest bowiem tylko zdobycie odbiorców dla naszego towaru. Później trzeba ich umiejętnie przy sobie zatrzymać.
Dlatego mnóstwo firm wykorzystuje programy motywacyjne. Bez wątpienia każdy z nas trzyma w portfelu sporą ilość plastikowych kart stałego klienta. Jest to piękny ukłon w naszą stronę. Dostając ją, czujemy się zauważeni. Oto stajemy się członkami elitarnego klubu. Właściciele sklepów nie tylko nas doceniają, ale również wynagradzają naszą wierność. Tylko posiadacze tego typu kart są w stanie wziąć udział w wielu interesujących akcjach promocyjnych.

Takie programy motywacyjne (odpowiednia strona: programylojalnosciowe.pl) pomagają nam zatrzymać klienta, który świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że dowolny zakup będzie w jakiś sposób nagradzany. Kiedy zbierze wystarczającą liczbę punktów, może zamienić je na fajną nagrodę lub następny rabat. Określenia takie jak „obniżka” potrafią działać na klientów jak magnez. Ale jeszcze istotniejsze będzie jego uczucie konsumenckiej wartości, które będzie mile połechtane, gdy zaprosimy go do elitarnego grona naszych najwierniejszych klientów. Dzięki takiej karcie będzie czuł się zauważony. Wyrobienie karty połączone jest zwykle z wypełnieniem ankiety personalnej. Dzięki temu wie, że w tej firmie liczą się z jego zdaniem i nie jest traktowany tylko jako kolejna dana w liczniku wejść. Musimy pamiętać, że dzisiejszy klient jest bardzo wymagający i wymaga odpowiedniego podejścia.