Obecnie każda organizacja prowadzi zaostrzoną konkurencje, dlatego ważny jest dobór właściwego i ,co najważniejsze, jak najbardziej obiektywnego badania marketingowego. Dobre badania marketingowe w ukażą relację między firmą a klientem i w ten sposób oceni się jakość obsługi klienta.

Raport z takiego badania jest źródłem cennych informacji tylko jeśli jest przeprowadzony i przeanalizowany w odpowiedni sposób. Niesie on odpowiedź na temat kierunków postępowania w związku z budowaniem tożsamości, opracowywaniem standardów obsługi i zachowań oraz jakością.

Najważniejsza metoda, czyli jak badać

Secretclient.com - badania marketingowe
Źródło: Secretclient.com

Metoda badań, która jest obecnie bardzo popularna to mystery shopping *więcej informacji tutaj. Ukazuje ona jak przebiega wizyta klienta w wybranym punkcie sprzedaży. Ten typ badania znany jest również pod nazwą tajemniczy klient. Badanie to jest ukryte – pracownik nie może wiedzieć, że ma do czynienia z tajemniczym klientem. Ta metoda badań marketingowych polega na obserwacji zazwyczaj pracownika sprzedaży przez przeszkolonego pracownika, zwanego audytorem. Po wizycie w takim punkcie sprzedaży, tajemniczy klient uzupełnia ankietę stworzoną przez firmę. To jest źródło informacji interesujące pracodawców.

Firmy muszą badać

Potrzeba badania satysfakcji klientów jest jest dobrym środkiem w momencie, gdy firma spotyka się z niższymi niż dotychczas ocenami w badaniach satysfakcji, małą sprzedażą i gdy podejrzewany jest spadek jakości obsługi klienta. Szczególnie dzięki metodzie mystery shopping możliwe jest spojrzenie na firmę z perspektywy klienta, a uzyskane wyniki mogą służyć jako narzędzie motywujące. Dodatkowo w obecnych czasach firmy robią wszystko by przyciągnąć i zatrzymać klienta. Dlatego tak ważna staje się obsługa, ponieważ za jej zasługą konsument będzie wiedział gdzie zechce zostawić swoje pieniądze i czy do tego miejsca powróci.

Źródło: SecretClient.com