Nadal niewieleprzedsiębiorstw w kraju ma świadomość, jak istotna dla ich wizerunku jest dobra identyfikacja wizualna. Oglądając firmowe materiały graficzne nierzadko odnosimy wrażenie braku dobrego smaku.
Dlaczego należy mieć profesjonalną identyfikację wizualną? Jest to pytanie, na które trzeba sobie odpowiedzieć, jeśli pragniemy osiągnąć sukces w na rynku.

Praca przy komputerze
Autor: nic519
Źródło: http://www.flickr.com

logotyp to nie tylko dekoracja na papierze firmowym. To głównie komunikat, który wysyłamy do klienta, w chwili, gdy napotka znak naszej działalności. Dlatego najistotniejsze jest to, co chcemy mówić i w jaki sposób, a także do kogo komunikujemy.

Właściwie zaprojektowane logo, pełni dokładnie taką funkcję i powinno wyrażać tożsamość naszej marki. Zdają sobie z tego sprawę wszystkie znane koncerny, które na swoje logotypy nie szczędziły funduszy. Dobrze zrobione logo to wieloletnie inwestycja. Dowodem na to jest fakt, że popularne loga, rzadko się zmieniają. Nawet jeśli, to drobne poprawki mają charakter kosmetyczny.

Również coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców zaczyna zdawać sobie sprawę z faktu, że kwestia dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej, wpływa na wizerunek ich firmy. Dlatego wielu z nich decyduje się na tzw. rebranding, czyli zmianę elementów komunikacji swojej marki.

Czasami jest to zaledwie nieznaczna zmiana, na przykład logo, jednak bywa, że jest to dłuższy proces, który ujmuje kilka aspektów komunikacji marki. Może to być przykładowo technologii produkcji, a nawet całej strategii firmy.

W każdym większym mieście, takim jak: Warszawa, Kraków, Katowice, bez problemu znajdziemy agencję reklamową lub firmę graficzną, która fachowo zajmie się zaprojektowania oprawy wizualnej dla naszej firmy.

Koszty takiej usługi naturalnie mogą być różne, w zależności od tego, z jaką firmą podejmiemy współpracę. Jeśli jest to znana agencja reklamowa, możemy się spodziewać wyższych kosztów. Jednak dużo agencji brandingowych to niewielkie firmy, które mają znacznie niższe ceny, żeby być konkurencyjnymi. Bardzo często oferty mniejszych agencji w niczym nie ustępują tym wykreowanym przez znane na rynku firmy. Dlatego właśnie jedyna dostrzegalna różnica w usłudze, to właśnie jej koszty.